موضوعات داغ

همه چیز در مورد چراغ پلیسی و قوانین آن

یکی از ابزارهایی که در کنترل ترافیک و کاهش حوادث.جاده‌ای نقش مهمی دارد چراغ پلیسی است،.که هم نقش هشدار دهنده و هم نقش کنترل کننده را ایفا می‌کند. این چراغ ها از این جهت اهمیت بالایی دارند.که تا حدود زیادی در کنترل ترافیک به پلیس‌های ترافیکی کمک می کنند، بدین صورت که در وهله اول نقش هشدار دهنده داشته.و باعث می‌شوند بسیاری از رانندگان یا افراد در حال تردد، نسبت به دستورات پلیس.و ترافیک آگاه باشند. استفاده از چراغ های پلیسی در محل حوادث باعث می شوند.کنترل اوضاع راحت‌تر باشد و افراد با اطمینان بیشتری.وظایف را به پلیس واگذار کنند. البته در مورد خرید چراغ ال ای دی پلیسی.و استفاده از آن محدودیت‌هایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد چراغ پلیسی

به صورت کلی شنیدن صدا، دیدن یک رنگ و یا نور در ذهن انسان احساساتی را طلائی می‌کند؛ گاهی احساس امنیت، گاهی احساس ترس و گاهی احساس مسئولیت. به همین دلیل است که در بافت‌های شهری از المان‌ های رنگی مختلف استفاده می‌شود. طبیعتا با شنیدن صدای آژیر و دیدن چراغ پلیس ناخودآگاه احساس مسئولیت در ما زنده می‌شود و یا احساس امنیت می‌کنیم و حتما افرادی که در حال انجام اعمال مجرمانه هستند نیز دچار ترس خواهند شد. شاید بتوان گفت فلسفه استفاده از چراغ‌های پلیس اعلام هشدار است. در طول روز شاید چندین بار چراغ‌ چشمک زن که به چراغ‌ پلیسی معروف اند را ببینیم، اگر در حین رانندگی باشیم و رنگ چراغ پلیس را مشاهده نماییم بلافاصله به یاد آمبولانس، ماشین آتش نشانی و ماشین پلیس افتاده و رانندگی خود را طوری مدیریت می‌نماییم که بتوانیم مسیر را برای آنها باز کنیم.

به صورت معمول از چراغ‌ پلیسی در ماشین‌های پلیس استفاده می‌شود تا نشان دهنده حضور مامورین اجرای امنیت در آن محیط باشد و از طرفی همین چراغ پلیسی برای مجرمین نیز زنگ هشداری خواهد بود. از دیگر کاربردهای این چراغ‌ها در آمبولانس‌ها است، البته رانندگان آمبولانس فقط در زمانی که در مریض اورژانسی دارند از این چراغ‌ها استفاده می‌کنند. کاربرد دیگر این چراغ‌ پلیس چشمک زن در ماشین‌های آتش نشانی است. با روشن شدن این چراغ‌ها در خیابان‌ها همه احساس مسئولیت کرده و سعی می‌کنند شرایط را طوری فراهم آورند که مامورین آتش نشانی بتوانند به راحتی به محیط کار خود بروند. کاربردهای دیگر چراغ‌ پلیسی در ماشین‌های شهرداری است. شهرداری برای تعداد زیادی در ماشین‌های خود از این چراغ‌ها استفاده می‌کند. در ماشین‌های حمل زباله، ماشین‌های شستشوی معابر، ماشین‌های که برای تعمیرات المان‌های شهری مشغول فعالیت هستند و … . به تازگی در ماشین‌هایی که برای حمل سوخت‌های خطرناک از آنها استفاده می‌شود نیز از چراغ پلیسی استفاده می‌گردد تا اطرافیان در هنگام رانندگی نهایت دقت را داشته باشند.

قوانین خرید چراغ پلیسی

سوالاتی که در رابطه با این محصولات پرسیده می‌شود، این است که آیا خرید چراغ های پلیسی برای افراد عادی آزاد است؟ استفاده از آنها چطور؟

چراغ پلیسی نیز مانند دیگر ابزارآلات مربوط به پلیس همیشه مورد توجه افراد بزهکاران بوده است. از این رو قوانینی برای خرید و فروش چراغ پلیسی و استفاده از آنها وضع شده است. قانونی کامل، که دقیقا مشخص می‌نماید چه افرادی می‌توانند از چراغ پلیسی استفاده نمایند، خرید و فروش چراغ‌ پلیسی چه مجوزهایی نیاز دارد، هر سازمان از چه نوع و چه رنگی چراغ پلیسی می‌تواند استفاده نماید و …. . قوانین بسیار مدونی نیز برای این موضوع به تصویب رسیده است که از این قوانین می‌توان به بند ۱۰۰ ماده ۱ و ماده ۶۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴ اشاره نمود. قانونگذار در این بند بعد از تعریف مشخصی که از چراغ‌های پلیسی انجام داده است، کاربرد آنها را به وضوح توضیح داده و شرح نموده است که چه ارگان‌ها و سازمان‌هایی امکان استفاده از چراغ پلیسی را دارند. در انتها رنگ‌هایی که هر ارگان و سازمان باید از آن برای مشخص نمودن هشدار خود استفاده کنند را بیان نموده و اختیاراتی به دارندگان چراغ پلیسی داده است. اما نکته مهم در بند ۹ این قانون است که اعلام می‌کند صدور مجوز استفاده از چراغ گردان و آژیر برای کلیه وسایل نقلیه امدادی و خدماتی ویژه و تعیین نوع چراغ و آژیر ( ثابت و سیار و رنگ) و مدت اعتبار آن برعهده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خواهد بود. از این رو شرکت‌ها و سازمان‌هایی که برای نصب و استفاده از چراغ‌های پلیسی درخواست دارند باید اسناد و مدارک ضرورت استفاده از چراغ پلیسی را به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ارجاع دهند. پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز بعد از بررسی و تحقیق در مورد درخواست، موظف است مجوزی با اعتبار حداکثر دو سال برای آنها صادر نماید. در این مدت افراد دارای مجوز می‌توانند با نصب چراغ‌های پلیسی از اختیاراتی که به آنها داده می‌شود استفاده نمایند.

از لحاظ قانونی، خرید و فروش چراغ پلیسی در فروشگاه‌ها محدودیتی ندارد و هر کسی می‌تواند نسبت به خرید آنها اقدام کند. از سوی دیگر، در قانون پلیس ترافیکی آورده شده است، که استفاده از چراغ پلیسی برای ماشین های معمولی جرم محسوب می‌شود و قانون به شدت با آن برخورد می‌کند. اما در اینجا یک ابهام دیگر وجود دارد و آن این است که چرا فروشندگان نسبت به فروش چراغ های پلیسی مجاز هستند، زیرا استفاده از این چراغ ها در اماکن عمومی و اماکن شهری باعث تداخل با کار پلیس و نیروهای راهنمایی و رانندگی شده و احتمال ارتکاب جرم و جنایت با استفاده از این چراغ ها وجود دارد. اما ساخت چراغ پلیسی و فروش آن به دلیل اینکه در جاده‌های آفرود و در مسابقات غیر رسمی مشکلی ایجاد نمی‌کند آزاد است. گروه‌های گردشگری و تفریحی نیز می‌توانند از آنها در کوهستان‌ها یا فضاهای غیر عمومی استفاده کنند. بنابراین امکان خرید و فروش چراغ های پلیسی در بازار فراهم شده است، تا هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کیفی نیز امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد.

البته در بحث خرید چراغ های پلیسی یک مسئله دیگر نیز وجود دارد و آن پرسنل نیروهای نظامی هستند. این افراد نیز برای تأمین اقلام نظامی نیاز دارند که به صورت آزادانه نسبت به خرید آنها اقدام کنند و به همین دلیل عرضه ادوات پلیسی در بازار آزاد است.

بایدها و نبایدهای چراغ پلیسی از نظر قانونی

همانطور که قبلا اشاره کردیم در بند ۱۰۰ ماده ۱ و ماده ۶۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴ اطلاعات کاملی درباره سازمان‌هایی که امکان اخذ و استفاده از چراغ پلیسی را دارند و اختیارات آنها ذکر شده است. بد نیست کمی بیشتر درباره آن اطلاعات داشته باشیم. طبق این قانون رنگ چراغ پلیسی وسایل نقلیه انتظامی می‌تواند قرمز، آبی یا ترکیبی از قرمز و آبی و سایر رنگ‌ها باشد. همانطور که تا به حال مشاهده نموده‌اید نیروهای انتظامی خود به عنوان مجری این قانون همیشه از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند. وسایل نقلیه امدادی طبق این قانون باید برای چراغ پلیسی از رنگ قرمز، زرد و یا ترکیبی از قرمز و زرد استفاده نمایند. شاید ترکیب قرمز و زرد ترکیب خوبی برای رانندگان باشد تا محیط را برای رسیدن به موقع آنها آماده نمایند. و در انتها قانون خودروهای خدماتی ویژه را مجبور به استفاده از چراغ پلیسی زرد رنگ نموده است تا رانندگان و افراد پیاده با احتیاط بیشتری از کنار این خودروها عبور نمایند. در ادامه شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این چراغ‌‌های پلیسی چه اختیاراتی به دارندگانشان می‌دهند؟ آیا فقط برای هشدار به افراد از این چراغ‌ها استفاده می‌شود؟ باید در جواب این سوالات به‌جا گفته شود که قانونگذار اختیارات مناسبی به خودروهای دارنده چراغ پلیسی می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به

  • توقف در محل ممنوعه
  • تجاوز از سرعت مجاز و سبقت از سمت راست وسایل نقلیه دیگر
  • عبور از طرف چپ راه
  • دور زدن در نقاط ممنوعه
  • عبور از چراغ قرمز
  • رعایت نکردن همه علائم ایست، به شرط اینکه از سرعت وسیله نقلیه در این گونه محل‌ها تا حداقل امکان کم شود.
  • عبور از خطوط ویژه با هماهنگی عوامل پلیس

اشاره نمود. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید دارندگان چراغ پلیسی برای انجام بهتر خدمات و انجام وظیفه خود اختیارات مناسبی از مراجع قانونی دریافت نموده اند.

جریمه استفاده غیر قانونی از چراغ پلیس

با توجه به اینکه استفاده از چراغ‌ پلیسی بیشتر نشان دهنده وجود پلیس در محیط است عده‌ای با خرید و نصب آن روی ماشین‌های شخصی، خود را به عنوان پلیس به مردم معرفی نموده و از مردم سوء استفاده می‌کنند. با این کار نه تنها به مردم آسیب می‌رسانند بلکه دید مردم را به مامورین پلیس تغییر می‌دهند. به همین منظور قانون برای افرادی که از چراغ‌های پلیسی و دیگر ابزارآلات مورد استفاده پلیس به صورت غیر قانونی استفاده می‌کنند جرایمی در نظر گرفته است. بر اساس ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، استفاده از تجهیزات انتظامی شامل تجهیزات و اقلامی که در مأموریت های نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت جامعه و افراد استفاده می شوند از قبیل دستبند، باتوم و چراغ‌های گردان هشداردهنده جرم محسوب می‌شود. در ماده ۱۲ برای هر یک از ابزارآلات دیگرنیز مجازات مشخصی تعیین شده اما مجازات خاصی برای استفاده کننده‌گان چراغ‌های پلیسی اعلام نشده است و فقط جمع‌آوری آنها را ضروری دانسته است.

اهمیت رنگ‌ در چراغ های پلیسی

به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ در نهادهای اورژانسی بر مبنای اصول استاندارد بین المللی صورت می‌گیرد و برای هر نهاد مشخص شده است که از چه رنگ‌هایی در چراغ های گردان خود یا حتی در تزئین تجهیزات و وسایل خود استفاده کند. در بیشتر چراغ های ال ای دی پلیس از رنگ قرمز و آبی به صورت تناوبی استفاده می‌شود، البته ممکن است در برخی از این چراغ ها رنگ قرمز یا رنگ آبی به عنوان رنگ غالب نیز استفاده شود. بنابراین اگر کسی قصد خرید چراغ های پلیسی را داشته باشد، باید حتی الامکان به سراغ رنگ‌هایی برود که در قالب استاندارد تعریف شده باشند و امکان استفاده از آن به شکل‌های مختلف فراهم باشد.

فروشگاه اینترنتی ناب کالا 24 فعال در زمینه فروش انواع تجهیزات پلیسی ، چراغ پلیسی با تضمین کیفیت می‌باشد. برای اطلاع از لیست قیمت و خرید آنلاین به ادرس سایت ناب کالا 24 مراجعه کنید.

انواع چراغ های پلیسی

تعریف چراغ مشخص است و به هر وسیله‌ای که منبع ایجاد نور باشد، لفظ چراغ داده می‌شود. اما این موضوع دلیل نمی‌شود که تمام چراغ های پلیسی را در یک نوع و مدل خاص بدانیم و آنها را در یک دسته قرار دهیم. این چراغ ها با توجه به منبع تأمین جریان و همچنین نحوه عملکرد آنها در شرایط مختلف، دسته بندی می‌شوند که برخی از معروف‌ترین آنها عبارتند از:

چراغ چشمک زن پلیسی

چراغ‌های چشمک زن پلیسی به صورت ردیف‌های یک یا چندتایی از لامپ‌های رنگی طراحی می‌شوند و به صورت متناوب روشن و خاموش می‌شوند. از این نوع چراغ چشمک زن در ماشین‌های گشت شبانه پلیس و پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود. به دلیل روشن و خاموش شدن این چراغ‌ها و استفاده آنها در شب بهتر از لامپ‌های ال ای دی در ساخت آنها استفاده شوند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و همچنین از نور قوی لامپ‌های ال ای دی استفاد شود. فروش آنلاین انواع چراغ پلیسی در سایت ناب کالا 24 برای متقاضیان فراهم شده است. برای اطلاع از لیست قیمت و خرید تجهیزات پلیس با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

چراغ گردان پلیس سرتاسری

این چراغ های گردان در بسیاری از بزرگراه‌ها و مناطق شهری کاربرد دارند و استفاده از آنها صرفاً محدود به نیروهای نظامی نیست. در حقیقت بسیاری از تیم‌های اورژانسی مانند آمبولانس و آتش نشانی می‌توانند از چراغ گردان پلیس سرتاسری استفاده کنند. منبع تأمین این چراغ ها از سیستم فندک خودرو است و اندازه آن به اندازه سقف خودرو طراحی می‌شود. روش عملکرد این چراغ ها به صورت چرخشی و پرتاب نور است و معمولاً مسافت زیادی را روشن می‌کنند و از فاصله دور نیز قابل تشخیص هستند. هم پلیس ترافیک و هم نیروهای انتظامی می‌توانند از این چراغ های گردان استفاده کنند.

چراغ گردان تکی

چراغ های گردان تکی نیز یکی از ابزارهای پرکاربرد و چند کاره است. این چراغ ها در بسیاری از تجهیزات پلیسی و در تیم‌های اورژانسی به کار گرفته می‌شوند و عملکرد آنها به صورت چرخشی و عمدتاً با نور قرمز است. البته ممکن است در برخی موارد به رنگ آبی نیز دیده شود. چراغ گردان تکی بسیار سبک وزن است و قابلیت نصب بر روی سقف خودرو یا بر روی داشبورد خودرو را دارد و به دلیل اینکه در فضای بیرون استفاده می‌شود، باید نسبت به ضربه و همچنین شرایط جوی مختلف مقاوم باشند.

از چراغ گردان علاوه بر ماشین پلیس در انواع دیگر ماشین‌های امدادی و خدماتی استفاده می‌شود. با توجه به عمر بالای لامپ‌های led امروزه در ساخت چراغ گردان پلیسی از لامپ‌های led استفاده کرده و به آنها چراغ گردان led نیز گفته می‌شود.

فلاشر LED جلو داشبوردی

این دسته از چراغ های پلیسی با استفاده از ردیفی از ال ای دی‌های نوری کار می‌کنند و امکان نصب آنها بر روی داشبورد خودرو وجود دارد. فلاشرهای پلیسی درواقع همان چراغ‌های پلیسی هستند که در سقف ماشین‌های پلیس نصب می‌شوند و نوری با برد کوتاه اما قوی از خود پخش می‌نمایند. خرید فلاشر پلیسی نیز مانند دیگر تجهیزات پلیسی برای همه آزاد است شما از هر طریقی می‌توانید آن را خریداری نمایید. لامپ‌های ال ای دی طول عمر بالایی دارند و به همین دلیل در پروژه‌های نظامی و اورژانسی کاربرد بیشتری دارند. منبع تأمین جریان این فلاشرها، به صورت سیم و از طریق فندک خودرو است و معمولاً بصورت تنوع رنگی بین قرمز و آبی استفاده می‌شوند. پخش و پرتاب نور در این فلاشرها نسبت به چراغ های گردان کمتر است و صرفاً در برخی از پروژه‌های هشداری از آنها استفاده می‌شود.

چراغ گردان LED سولار

همانطور که از اسم این چراغ ها مشخص است منبع تأمین جریان آنها از نور خورشید است و دارای یک سیستم برای تبدیل نور خورشید به جریان الکتریسیته هستند. در این چراغ های پلیسی از خازن‌هایی برای ذخیره سازی انرژی خورشیدی استفاده شده است. منبع نور در این چراغ ها، لامپ‌های ال ای دی هستند که به صورت گردان بر روی سقف خودرو نصب می‌شوند. کاربرد چراغ گردان LED سولار در داخل خودرو محدود است، که دلیل آن استفاده از نور خورشید برای تأمین جریان الکتریسیته است. برای اطلاع از لیست قیمت چراغ گردان LED سولار با کارشناسان ناب کالا 24 تماس بگیرید.

 

پلیس مجازی

چراغ های پلیس مجازی یکی از ترفندهای پلیس برای کاهش سوانح در نقاط حادثه خیز و خطرناک است. در واقع پلیس مجازی یک چراغ پلیسی است که در مناطق مختلف نصب شده و به نوعی تداعی کننده و نشان دهنده حضور پلیس است. در این سیستم، بدون آنکه نیازی به حضور پلیس ترافیک باشد، علائم هشدار دهنده با استفاده از چراغ پلیسی پخش شده و رانندگان احساس می‌کنند که با یک پلیس واقعی مواجه می‌شوند.

چراغ خطر LED کامیون

قرار دادن چراغ خطر ال ای دی کامیون در بین گزینه‌های چراغ پلیسی شاید چندان توجیه پذیر نباشد، اما با توجه به اینکه نقش آن هشداری و جلوگیری از حوادث احتمالی است، تا حدود زیادی در کنترل ترافیک اهمیت دارد. این چراغ ها به صورت دسته‌ای از لامپ‌های ال ای دی به صورت گردان هستند، که در قسمت عقب کامیون‌های بزرگ نصب می‌شوند و در مورد حوادث احتمالی و ترمزهای ناگهانی به سایر رانندگان اطلاع می‌دهند. مقاومت آنها در برابر شرایط جوی و نور خورشید اهمیت ویژه‌ای دارد.

چراغ گردان موتور

چراغ پلیسی موتور هم مانند چراغ های گردان سرتاسری بوده و برای پلیس موتوری و تیم‌هایی که از موتور برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، مناسب هستند. محل نصب این چراغ ها معمولاً در عقب موتور است و نفوذ ناپذیری آنها نسبت به رطوبت و نور خورشید اهمیت ویژه‌ای دارد. تأمین جریان الکتریکی چراغ پلیسی موتور از سر باطری موتور صورت می‌گیرد و فشار چندانی به سیستم برقی آن وارد نمی‌کند.

چراغ پلیسی جلو پنجره

این نوع از چراغ پلیس همان چراغ فلاشر پلیس است با این تفاوت که آن را در جلوی پنجره ماشین پلیس قرار می‌دهند. البته نوع دیگری از این چراغ‌ها را که در قسمت داشبور قرار می‌دهند با نام فلاشر پلیسی داشبوردی نیز می‌شناسیم. خرید چراغ پلیسی جلو پنجره نیز مانند دیگر تجهیزات پلیس از طریق اینترت و بازارهای معمول امکان پذیر است.

چراغ گردان مگنتی

چراغ گردان مگنتی در بین چراغ های پلیسی به‌عنوان چراغ‌های کم مصرف شناخته می‌شود.و امکان تأمین جریان آن از طریق فندک خودرو فراهم است. سیستم مبدل استفاده شده.در این چراغ ها کمک می‌کند.که امکان تبدیل انرژی حرارتی به انرژی الکتریکی فراهم باشد. چراغ گردان مگنتی ممکن است.به صورت سرتاسری یا به صورت تکی استفاده شود و امکان نصب آن.در بیرون یا در داخل خودرو وجود دارد.

آمپلی فایر و آژیر

آمپلی فایر و آژیر در بین چراغ های پلیسی قرار نمی‌گیرند،.اما دسته‌ای از تجهیزات ترافیکی هستند.که به عنوان سیستم ارتباطی با افراد عادی و مرکز کنترل استفاده می‌شوند. این سیستم بر روی خودروی پلیس یا.گروه‌های اورژانس نصب می‌شود و فرد با استفاده از آژیر و بلندگو می‌تواند به.افراد دیگر در مورد کنار رفتن یا رعایت قوانین هشدار دهد. همچنین با استفاده از سیستم بی سیم ارتباطی استفاده شده.در این آمپلی فایر، امکان ارتباط با مرکز کنترل وجود دارد.و فرد می‌تواند روند اجرای عملیات یا شرایط مختلف را با مرکز کنترل در میان بگذارد.

خرید و فروش انواع چراغ‌های پلیسی

اصولا ارگان‌های مختلف در صورت نیاز به خرید کلی چراغ‌ چشمک زن پلیس با سازمان‌های خاصی صحبت می‌کنند و در نهایت موارد مورد نیاز خود را تهیه می‌نمایند؛ اما در صورتی که یکی از افراد باعث شکستن انواع چراغ چشمک زن شوند باید با هزینه شخصی اقدام به تهیه آنها نماید. در این صورت برای خرید تکی آن اقدام نموده و بسته به نیاز یکی از انواع چراغ پلیسی برای ماشین را خریداری می‌نماید. قبلا هم گفته شد که خرید و فروش این اقلام اکثرا برای عموم آزاد است. بسته به نوع چراغ پلیسی که در نظر دارید باید هزینه مختلفی در نظر بگیرید. قیمت انواع چراغ چشمک زن پلیس بسته به تعداد لامپ‌ها، نوع لامپ‌ها، برندهای سازنده انواع چراغ‌ها، اندازه‌ی چراغ‌های پلیسی و نحوه نصب آن به خودروها متفاوت است. طبیعتا در خرید چراغ گردان آژیردار با چراغ گردان معمولی تفاوت قیمت مشاهده خواهید کرد. کسانی که در بازارهای بزرگ، مانند بازار بزرگ تهران،.به راسته نظامی فروشی‌ها مراجعه کرده باشند،.به احتمال زیاد با انواع مختلف چراغ های پلیسی مواجه می‌شوند،.که فروش برخی از آنها به صورت قانونی و.برخی نیز به صورت غیرقانونی انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه استفاده از این چراغ ها.با محدودیت همراه است و فقط نهادهای نظامی.و نهادهای اورژانسی می‌توانند از آنها استفاده کنند،.مسئله خرید حضوری با دردسرهای بیشتری نسبت.به سایر کالاها همراه است.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی.به فروشگاه‌های اینترنتی، زمینه خرید.اینترنتی چراغ پلیسی نیز فراهم شده است.و کاربران می‌توانند از محل خود و بدون مراجعه حضوری.نسبت به خرید قانونی انواع مختلف آنها اقدام کنند. فروشگاه‌های اینترنتی، مانند فروشگاه . ترافیک،.محصولات مختلف را با توجه به مدل‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.و آن‌ها می‌توانند مشخصات فنی هر کدام از این محصولات را مطالعه کنند. در واقع شخص خریدار قبل از آن که برای خرید اقدام کند،.می‌تواند.یک محصول را از جهات مختلفی بررسی کرده.و حتی قیمت آنها را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کند. بنابراین خرید اینترنتی چراغ های پلیسی نیز می‌تواند.گزینه خوبی برای تهیه آنها باشد. برای اطلاع از قیمت چراغ پلیسی و مشاوره در این زمینه با کارشناسان فروش.و کارشناسان فنی ما در . ناب کالا 24 در تماس باشید.

چگونه بهترین چراغ پلیس را انتخاب نماییم؟

هر کدام از انواع چراغ‌های پلیسی برای یک کاری طراحی و ساخته شده‌اند. در انتخاب بهترین چراغ پلیسی برای کار خود باید قوانین کلی حاکم بر آنها را بدانید. از نکاتی که باید در هنگام خرید مد نظر داشته باشید می‌توان به رنگ چراغ‌ها، میزان نوردهی لامپ‌ها و شرکت‌های تولید کننده اشاره نمود.

اصولا از لامپ‌های زرد رنگ برای خودروهای امدادی استفاده شده و برای ماشین‌های نیروی انتظامی از رنگ آبی و قرمز استفاده می‌شود. ماشین‌های آمبولانس و آتشنشانی نیز از رنگ قرمز و یا ترکیب قرمز و زرد بکار می‌برند. در هنگام خرید باید میزان نور مورد نیاز خود را تعیین نمایید؛ اما شدت نوردهی باید از ۵۰ لوکس بیشتر باشد تا توجه افراد را به خود منعطف نماید. از لحاظ شرکت‌های سازنده نیز باید گفت که علاوه بر شرکت‌های خارجی،شرکت‌های ایرانی نیز توانایی طراحی و ساخت چراغ‌های پلیسی را دارند. برای مشاوره و انتخاب بهترین چراغ پلیس با کارشناسان ناب کالا 24 تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم در مورد خرید بهترین چراغ پلیس را به شما ارائه دهند.

چراغ پلیسی را از کجا بخریم؟

برای خرید چراغ پلیسی کافی است به بازار فروش تجهیزات نظامی مراجعه نمایید تا با تعداد زیادی از انواع آنها مواجه شوید. اما مراجعه به آنجا در این ترافیک تهران برای گرفتن قیمت چراغ پلیسی ماشین اندکی مشکل به نظر می‌رسد. امروزه برای این کار می‌توانید در منزلتان با استفاده از رایانه و یا لپ‌تاپ به راحتی از فروشگاه‌های مجازی قیمت انواع چراغ‌های پلیسی را مقایسه نموده و با سفارش اینترنتی آنها را در محل تحویل بگیرید. خوشبختانه سفارش انواع چراغ‌های پلیسی ساخت برندهای ایرانی و خارجی در فروشگاه‌های اینترنتی امکان پذیر است. یکی از فروشگاه های آنلاین تجهیزات پلیس ، فروشگاه اینترنتی ناب کالا 24 است که با فروش انواع چراغ پلیسی توانسته کالاهای با کیفیت خود را در سریع ترین زمان به دست مشتری برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا