موضوعات داغ

پژو 206 RC و آموزش تیونینگ پژو 206 به RC

پژو 206 RC و آموزش تیونینگ پژو 206 به RC

چه کسی است که امروزه پژو 206 را نشناسد؟ خودروی هاچ بکی که در سالهای اخیر در خیابان ها به وفور به چشمانمان خورده است (آن هم با رنگ نقره ای!). اما آیا خودروی پژو 206 rc (پژو 206 آر سی) را می شناسید؟ یک خودروی دو در با قدرت و زیبایی هرچه تمام تر…! یکی از مدل های بسیار قدرتمند و بی نظیر از پژو 206 که توجه جوان های بسیار زیادی را به خود جلب می کند. اما باید بدانید متاسفانه این خودرو به طور رسمی وارد ایران نشد… اگر مایل هستید با این غول از مدل های خودرو 206 بیشتر آشنا شوید با ما همراه شوید.

پژو 206 RC

  این خودرو یعنی 206 آر سی هم به لحاظ قدرت موتوری و هم به لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با تیپ های دیگر 206 دارد. حتی هنوز صندلی های متفاوت و قدرت موتور بیشتر 206 rc برای جوانان جذاب است. حتی تصور اسپرت کردن این خودرو با دارا بودن قدرت و زیبایی دو چندان بسیار لذت بخش است! پژو 206 RC قوی ترین، سریعترین و محبوب ترین مدل 206 در سرتاسر جهان است. موتور تنفس طبیعی این خودرو با کد EW10J4S  که از 2.0 لیتر حجم 180 اسب بخار قدرت تولید می کند در ایران بین تیونرهای 206 بسیار پرطرفدار است. موارد بیشماری 206 های تیپ 2 و تیپ 5 در ایران یافت می شوند که موتور این خودرو را به صورت استوک از خارج از کشور وارد کرده و روی خودروی خود نصب کرده اند. این قبیل خودروها در ایران به RC های 5 در (یا 4 در) معروف هستند.

پژو 206 RC

نمای بیرونی

  اگر بتوانیم چشمانمان را که غرق در ابهت این خودرو است، کمی بچرخانیم و از کنار به آن نگاه کنیم دو در بودن این خودرو توجه ما را به خود جلب می‌کند و این یعنی تیر خلاص کارخانه پژو به سمت دل هر جوانی که فکر سوار شدن بر این خوردرو را در سر می‌پرورد. حتما علاقه مند شده اید که تجربه رانندگی با موتور قویتر و ظاهر زیباتر این خودرو را داشته باشید. رینگ‌های 17 اینچی با پهنای 205 میلی‌متری که با نام ” آتلانتیس” شناخته می‌شود به جذابیت این خودرو بسیار افزوده است. با نگاه به درِ باک می‌توان دریافت که در این تیپ با نمونۀ فلزی و کروم رنگ تعویض شده است. زیبایی دیگر 206 آرسی همرنگ بودن زه‌ها و دستگیره‌های در با رنگ خودرو است که به این ویژگی “پک لوک” گفته می‌شود. نمای عقب تیپ RC  تفاوت زیادی با نمونه‌های دیگر ندارد. اما می‌توان به سیستم اگزوز متفاوت با سر اگزوز‌های دوبل آن و یک بالچه که تأثیر بسزایی در زیبایی این خودرو گذاشته است، اشاره کرد. این اگزوز ها علاوه بر اینکه زیبایی بیشتر دارند، مدل صدای متفاوتی دارند. در قسمت بالایی 206 آر سی یک اسپویلر نیز قرار دارد که در شتاب گیری و تعدیل نیروهای وارده در سرعت بالا کمک بیشتری می کند. قدرت بیشتر موتور این خودرو همراه با این اگزوز صدایی دلنشین تر ایجاد می کند که می تواند توجه هرشخصی را به خود جذب کند. آنتن رادیویی هم از جلوی خودرو به عقب منتقل شده است که توانایی پشتیبانی از سرویس‌های نویگیشن (سرویس مسیریابی) را هم دارد.

پژو 206 RC

نمای داخلی

صندلی های خودروی 206 RC نسبت به تیپ های دیگر متفاوت است. ظاهری زیباتر و کاربری لذت بخش تری را داراست. هنگامی که قصد سوار شدن به این خودرو را داشته باشید صندلی‌های اسپرت و جذاب این تیپ که آرم RC روی آن حک شده توجه شما را به خود جلب می‌کند. صندلی‌هایی که هنگام رانندگی تمام بدن شما را با مهربانی و سخاوت  در آغوش می‌گیرد  و سر پیچ‌ها به بدن کمترین فشار را وارد می‌کند. این صندلی‌ها همچنین مجهز به سیستم گرمکن نیز هستند. صندلی های جلو قابلیت تنظیم برای جلو و عقب شدن و تنظیم زاویه تکیه گاه را دارد. همچنین برای رفتن به صندلی های عقب می توانید با خم کردن صندلی های جلو (راننده و سمت شاگرد) به صندلی های عقب دسترسی پیدا کنید. متاسفانه این صندلی های شگفت انگیز برای افراد دارای اضافه وزن بیش از حد توصیه نمی شود. صفحه نمایش LCD خودرو از نوع DRT3 است که کامل‌ترین اطلاعات را مانند میزان مصرف سوخت در لحظه، هشدار سوختگی هر کدام از حسگرها و… را در اختیار راننده قرار می‌دهد. متاسفانه همانند دیگر تیپ ها نمی توانید برای مشاهده ویدئو از این صفحه نمایش استفاده کنید. خودرو مانند تیپ ها دیگر 206 دارای ضبط صوت معمولی ست. شیشه ها و آینه بغل این خودرو مجهز به سیستم تنظیم الکترونیک است. سیستم پخش و بلندگوهای این خودرو مجهز به سیستم استریو است. این بلندگوها استاندارد هستند و باس نسبتا خوبی دارد. البته اگر تمایل به اسپرت کردن آنها را دارید براحتی می توانید اینکار را انجام دهید. صفحه کیلومتر 206 هم با نمونه‌ای جدید جایگزین شده است که توانایی نمایش تا 250 کیلومتر بر ساعت را دارد و در قاب چرمی و شکیلی جای گرفته است. از آپشن‌های دیگر و ضروری می‌توان از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری یا ESP و کروز کنترل نام برد که وجود هر کدام در زمان نیاز خودش بسیار کاربردی است. خودروی 206 آرسی مجهز به 6 کیسه هوایی می باشد. دو کیسه هوا روی داشبورد قرار دارد. دو عدد روی ستون‌های جلویی و دو عدد نیز به‌صورت پرده‌ای در خودرو نصب شده‌اند.

  پژو 206 RC

مشخصات فنی

پژو تیپ RC یک پیشرانه‌ی 4 سیلندری 2.0 لیتری با 16 سوپاپ با کد EW10 J4S دارد که توانایی تولید 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقیقه و گشتاور 202 نیوتن متری در دور موتور 4750 دور در دقیقه را دارد. در حالی که باید بدانید بیشتر نمونه‌های وارد شده به ایران از نوع Tu3 و Tu5 بوده که به ترتیب 1.3 و 1.5 لیتری بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجی 110 اسب بخار را دارد. خودرو 206 با این موتور شتابی در حدود 7.4 ثانیه برای 0 تا 100 می‌تواند داشته باشد که با همین شتاب و سرعت می‌توان خیلی از غول‌های بازار ایران را شکست داد! قدرت تولیدی از و انتقال آن به چرخ های جلو از طریق جعبه دنده دستی 5 سرعته انجام می شود. کیفیت تغییر پذیری این خودرو قابل قبول است، اما پدال کلاچ نسبتا نرمی دارد اما به نظر می رسد در ساعت های ترافیک خسته کننده شود. (البته در ترافیک تهران می توان گفت تمام ماشین های دنده دستی خسته کننده می شوند!) این قدرت تولیدی موتور با ترمز های دیسکی در چهار چرخ نگه داشته می شود. با کمک سیستم ABS همراه با توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، عملکرد توقف بسیار خوب است. همچنین وزن سبک ماشین کمک می کند تا خودرو سریعتر و راحت تر متوقف شود. گفتیم هر چهار چرخ این خودرو دارای ترمز های دیسکی هستند در نتیجه در ترمز های شدید و سرعت بالا ایمنی بیشتری خواهید داشت. مسلما یک جعبه دنده ی معمولی توانایی تحمل و انتقال اینهمه قدرت را ندارد. به این دلیل که جعبه دنده ی موجود در تیپ ها دیگر 206 برای قدرت های کمتری ساخته شده است. در نتیجه با وارد کردن این قدرت به آن، یا باعث اتلاف قدرت و انرژی موتور و یا آسیب دیدن گیربکس و موتور می شود. به همین دلیل جعبه دنده ی دیگری برای این تیپ تعبیه شده است. به این ترتیب راننده کافی است تا با فشردن گاز تمام 178 اسب بخار این غول کوچک جثه را آزاد نماید. یکی از شرکت‌های تولید قطعات تیونینگ خودرو بنام dp engineering پروژه‌ای را بر روی 206 RC انجام داده که با به کار بردن قطعاتی مانند توربو، تعویض ECU (همان کامپیوتر خودرو) و دیگر قطعات توانسته توان خروجی این موتور را به عدد 513 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور برساند که با این کار عملاً رقیبی برای این خودرو باقی نمی‌ماند و حتی خیلی از بزرگان دنیای خودرو را به‌راحتی می‌تواند پشت سر و آنها را در حسرت دیدن این خودرو در آینه‌های خود بگذارد!  

جمع بندی

در اینجا سعی کردیم به توضیحات کاملی از 206 rc بپردازیم. احتمالا متوجه شده اید که این خودرو تماما برای مسابقه طراحی شده است! مشخصات موتور، تفاوت های ظاهر بیرونی و داخلی خودرو را بررسی کردیم. همچنین گفتیم این خودرو به طور رسمی وارد ایران نشده است. اما چند مدل وارداتی و… در ایران وجود دارد. اگر تمایل دارید که یک مورد از این پژوهای 206 rc دست دوم را خریداری کنید حتما پیشنهاد می کنیم “راهنمای خرید پژو 206 دست دوم” را مطالعه نمایید. در نهایت اگر دارای یک خودروی 206 هستید و میخواهید پژو 206 خود را اسپرت کنید حتما “آموزش کامل اسپرت کردن پژو 206” مطالعه کنید.

پژو 206 RC

 

نمونه محصولات

در اینجا برخی از محصولات فروشگاه را میتوانید ببینید.

درب باک بنزین پژو 206 طرح RC سر ولوم تهویه پژو 206 طرح RC ماکت آنتن سقفی پژو 206 طرح RC قاب دور دنده استیل پژو 206 طرح RC جا لیوانی کابین پژو 206 طرح RC ماکت چراغ شور پژو 206 طرح RC دکمه دریچه کولر پژو 206 طرح RC چراغ نقشه خوان سقف پژو 206 میکروفندار لیپ نسوز اگروز پژو 206 طرح RC قاب دریچه کولر کروم پژو 206 سام اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا