دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین چراغ اسپرت برای جلو و عقب خودرو

معرفی بهترین چراغ اسپرت برای جلو و عقب خودرو

بررسی بهترین چراغ اسپرت برای جلو و عقب خودرو و خرید آنها 

سیستم روشنایی در خودروی شما نقش مهمی را در ایمنی جاده ایفا می کند. رانندگی در شب بدون چراغ جلو امکان پذیر نیست. لذا چراغ جلو و نیز چراغ عقب خودرویتان باید سالم و تنظیم شده باشد. از طرفی زیبایی و امکانات ویژه ای در مدل های اسپرت این محصولات وجود دارد به کیفیت رانندگی شما می افزاید. چراغ اسپرت به همراه قاب کیلومتر و جلوپنجره اسپرت زیبایی خودروی شما را چند برابر می کند. در این مقاله به معرفی این محصولات زیبا و کارآمد و نقش شان در رانندگی باکیفیت می پردازیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

لذت رانندگی با چراغ اسپرت

چراغ خودرو به مثابه چشم انسان است. بنابراین خودروی بدون چراغ شبیه انسان بدون چشم خواهد بود. داشتن یک دست چراغ اسپرت جلو و عقب خوب و با کیفیت بر روی خودروی شما باعث می شود، رانندگی در شب برایتان بسیار لذت بخش باشد. حال ببینیم چه چراغ هایی را می توان بر روی خودرو اسپرت کرد.

چه چراغ هایی را روی ماشین می توان اسپرت کرد؟

  • چراغ جلو اتومبیل
  • چراغ عقب خودرو
  • چراغ پارکینگ
  • چراغ های جلو کم نور
  • چراغ های روشنایی در روز
  • نور بالا
  • چراغهای مه شکن
  • چراغ چشمک زن

انواع چراغ اسپرت باید به درستی و ایمن متصل شده و همیشه آماده کار باشند.

چراغ اسپرت پارکینگ در جلوی ماشین

چراغ اسپرت پارک، ضعیف ترین منبع نور خودرو است که به آن چراغ پارکینگ نیز می گویند. هنگام پارک کردن وسیله نقلیه خود در یک مکان تاریک – به خصوص خارج از مناطق مسکونی – می توانید از چراغ های پارکینگ برای شناسایی وسیله نقلیه خود استفاده کنید. در مناطق شهری نیز همین امر صدق می کند. اگر وسیله نقلیه از فاصله 50 متری دیده نمی شود، چراغ اسپرت پارکینگ باید فعال گردد. برای تنظیم آن کلید روشنایی اصلی را روی نماد دو نیم دایره که هر کدام سه پرتو دارند بچرخانید.

نور پایین؛ مورد نیازترین چراغ اسپرت خودرو

چراغ اسپرت نور پایین برای روشن کردن جاده به محض غروب یا تاریکی یا محدود شدن دید شما هنگام رانندگی به دلیل شرایط آب و هوایی بد استفاده می شود. برد آن حدود 50 تا 75 متر است. برای روشن کردن این چراغ‌ های خودرو، سوئیچ را روی نماد چراغ با سه خط به سمت زمین بچرخانید.

چراغ اسپرت روشنایی روز (چراغ اتوماتیک)

از سال 2011، تنها خودروهایی با چراغ های روشنایی در روز در اتحادیه اروپا تولید می شوند. این چراغ خودرو و وسیله نقلیه برای اینکه خودروی شخصی شما در طول روز بیشتر در معرض دید سایر کاربران جاده قرار گیرد استفاده می شود. برخلاف نور پایین، چراغ روشنایی در روز به سمت جاده نیست؛ بلکه به سمت ترافیک روبرو هستند. این چراغ اسپرت از چراغ های LED تشکیل شده و در قسمت پایینی چراغ جلو قرار دارد.
این چراغ اسپرت خودرو هیچ نمادی ندارد؛ زیرا با روشن شدن موتور به طور خودکار روشن می شود. در بسیاری از کشورهای اروپایی رانندگی با چراغ روشن در روز الزامی است. با این حال، توصیه می‌ گردد برای دید بهتر، همیشه با چراغ‌ های روز روشن رانندگی کنید؛ حتی در طول روز.

چراغ اسپرت نور بالا

نور بالا برد بیشتری نسبت به نور پایین خودرو دارد؛ حدود 100 تا 200 متر. به همین دلیل، می توانید آن را فقط در تاریکی روشن کنید که جاده به طور مداوم روشن نیست. چراغ اسپرت نور بالا درخشندگی بالایی دارد. بنابراین با احتیاط از آن استفاده نمایید تا دیگر کاربران جاده را خیره نکنید. همچنین توصیه می شود در شرایط آب و هوایی سخت مانند بارش برف، مه یا باران شدید، نور بالا را خاموش کنید؛ زیرا در غیر این صورت بیش از حد منعکس شده و می توانند دید شما را محدود نمایند.
اگر حیوانات وحشی در جاده هستند، باید نور بالا را نیز خاموش کنید. اگر بیش از حد کور شوند، از شوک زیاد در خیابان می ایستند. این امر می تواند منجر به تصادف با حیوانات در حال عبور به خصوص گوزن گردد.

فلاشر چراغ اسپرت جلو

فلاشر چراغ اسپرت جلو یک چشمک زدن مختصر از پرتو اصلی است. بر اساس قانون ترافیک جاده ای، چشمک زدن چراغ های جلو در موارد زیر مجاز است؛

  • اگر راننده متوجه خطری برای خود یا سایر کاربران جاده شود
  • هنگام سبقت گرفتن از وسایل نقلیه دیگر در خارج از مناطق مسکونی

چراغ اسپرت مه شکن

چراغ مه شکن نیز در جلوی خودرو قرار گرفته اند. این چراغ اسپرت خودرو فقط برای مه نیست؛ بلکه عموماً برای زمانی بوده که دید شما ضعیف است. همچنین می توانید از این نورپردازی در خودروی خود در طول روز و همراه با نور پایین استفاده کنید. چراغ اسپرت مه شکن را با بیرون کشیدن سوئیچ به مرحله نور پایین فعال می کنید. سپس یک علامت سبز رنگ روی داشبورد روشن می شود.

چراغ اسپرت چشمک زن

با چراغ اسپرت چشمک زن، به سایر کاربران جاده نشان می دهید که در حال تغییر جهت حرکت هستید. در موارد زیر باید اهرم چراغ راهنما را مطابق با مقررات در سمت راست یا چپ کار کنید؛

  • هنگام چرخش
  • هنگام سبقت گرفتن
  • هنگام تغییر خطوط
  • هنگام خروج از یک دوربرگردان
  • هنگام نزدیک شدن از کنار جاده

اهرم چراغ راهنما در سمت چپ پشت فرمان قرار دارد. اگر می خواهید به راست بپیچید، اهرم را به سمت بالا حرکت دهید. با فشار دادن اهرم به سمت پایین فلاش می زنید. هنگامی که چراغ راهنما فعال می شود، صدای کلیک شنیده شده و علامت فلش در سمت راست یا چپ داشبورد روشن می گردد.

راهنمای خرید انواع چراغ جلو خودرو اسپرت و شرکتی

راهنمای خرید انواع چراغ جلو خودرو اسپرت و شرکتی


چراغ اسپرت هشدار خطر

چراغ اسپرت هشدار خطر یک نماد است و در موارد زیر باید آن را روشن کنید؛

  • وقتی محل حادثه را ایمن می کنید؛
  • اگر ماشین خراب شد؛
  • وقتی یدک می کشید؛
  • در صورت بروز مشکلات فنی در حین رانندگی؛
  • اگر می‌خواهید پایان ترافیک را به سایر شرکت‌کنندگان اعلام کنید.

با فشردن دکمه قرمز رنگ به شکل مثلث هشدار دهنده، چراغ خودرو را روشن کنید. اگر آن را فشار دهید، همه چراغ های راهنما در جلو و عقب خودرو روشن می شوند. سوئیچ را دوباره فشار دهید تا چراغ های خطر خاموش گردند.

چراغ اسپرت عقب خودرو

چراغ اسپرت عقب خودرو به ماشین زیبایی و جذابییت خاصی می بخشد. مشخصه اصلی این بخش از خودروها رنگ قرمز آنهاست. زمانی مدل های اسپرت و سرشناس به یخی نیز مرسوم شدند؛ اما باز هم نورشان همچنان قرمز بود. اصولا رنگ قرمز به خاطر ذات آگاه کننده‌اش جزء تفکیک ‌ناپذیر چراغ ‌هاي عقب خودروها محسوب می شوند.

چراغ اسپرت پارکینگ در عقب ماشین

همچنین یک چراغ اسپرت پارکینگ در عقب وسیله نقلیه شما وجود دارد. در عقب در چراغ‌ های ترمز یا بازتابنده‌ ها نصب شده و برخلاف جلو، به رنگ سفید روشن نمی ‌شود، بلکه قرمز است. اگر چراغ های پارکینگ را روشن کنید، تمام چراغ های تعیین شده در جلو و عقب خودرو به طور خودکار روشن می گردند.

چراغ اسپرت ترمز

وقتی پدال ترمز را فشار می دهید، چراغ اسپرت ترمز در عقب خودرو به رنگ قرمز روشن می شوند. با کمک این چراغ های خودرو به سایر کاربران جاده سیگنال می دهید که سرعت خود را کاهش داده و در نتیجه از برخورد از عقب جلوگیری می کنید. چراغ ترمز یک چراغ اتوماتیک روی خودرو بوده و نیازی نیست آن را جداگانه روشن نمایید.

چراغ اسپرت معکوس

اگر دنده عقب بگیرید، چراغ اسپرت دنده عقب روشن می گردند. همچنین به محض اینکه دنده مربوطه را درگیر می کنید به طور خودکار فعال شده و هنگامی که به دنده جلو می روید خارج می شوند.

چراغ اسپرت مه شکن عقب

چراغ اسپرت مه شکن عقب برای سیگنال دادن به سایر کاربران جاده در مه غلیظ استفاده می شود. به این ترتیب می ‌توانید از برخورد از عقب حتی زمانی که دید ضعیف است جلوگیری کنید .
برخلاف چراغ ‌های مه شکن جلو، می‌توانید چراغ ‌های مه شکن عقب را فقط زمانی فعال کنید که دید کمتر از 50 متر باشد. از خط کش های کنار جاده برای جهت یابی استفاده نمایید که در فواصل 50 متری تنظیم شده اند. این مقررات از خیره شدن چراغ مه شکن عقب به دنبال ترافیک و در نتیجه جلوگیری از آن جلوگیری می کند. چراغ اسپرت مه شکن عقب را با بیرون کشیدن سوئیچ فعال کننده چراغ مه شکن یک قدم دیگر فعال می کنید. هنگامی که چراغ های خودرو روشن است، یک نماد زرد رنگ روی داشبورد ظاهر می شود.

چراغ اسپرت با نور لیزر

یکی از جدیدترین اختراعات در کنار چراغ اسپرتLED روی خودروها، نور لیزر است. به لطف فناوری لیزر، روشنایی خودرو را می توان به میزان قابل توجهی کوچک تر و کارآمدتر کرد .چراغ اسپرت لیزر در اتومبیل ها چهار برابر روشن تر از چراغ های جلو LED است. در آینده، چراغ‌ های خودرویی طراحی خواهند شد که کوچک ‌تر بوده و همچنان دارای خروجی نور بسیار بالاتری باشند؛ یک نوآوری کاملاً سودمند برای دید بهتر در ترافیک!

چرا تنظیم صحیح چراغ اسپرت جلو بسیار مهم است؟

مهم است که چراغ اسپرت اتومبیل خود را به درستی تنظیم کنید؛ در غیر این صورت ممکن است ترافیک روبرو را خیره کنید. به خصوص زمانی که ماشین بارگیری می گردد، باید مطمئن شوید که همیشه روشنایی ماشین را مطابق با آن تنظیم نمایید.

انواع چراغ اسپرت جلوی خودرو

چراغ جلو زنون- نسل جدیدی از چراغ اسپرت جلو خودرو بوده که داخل آنها با گاز زنون که گازی بی رنگ، بی بو و واکنش ناپذیر پر می شود. قوس الکتریکی پلاتین های درون لامپ یک نور سفید و خیره کننده ساطع می نماید. برای افزایش قدرت روشنایی و نیز زیبایی چراغ زنون خودرو از لنز اسپرت در کاسه پراغ این خودرو استفاده می گردد.
چراغ جلو هالوژنی- در این چراغ اسپرت یک رشته فلز تنگستن درون محفظه بسته ای که به وسیله گاز هالوژن پر می شود قرار گرفته است. وقتی که جریان برق به دو سر فلز تنگستن وصل می گردد به خاطر واکنش شیمیایی با‌ گاز هالوژن نور زرد رنگ مایل به سفیدی ایجاد می شود.
چراغ جلو ال ای دی- این نوع چراغ اسپرت از چند عدد دیود ال ای دی که به صورت سری یا موازی در کنار هم قرار دارند تولید می گردند. این محصولات نسبت به لامپ‌ های هالوژن و زنون دارای طول عمر بیشتری هستند.

چراغ اسپرت هدلایت چیست؟

چراغ اسپرت هدلایت به عنوان نسل جدید چراغ های خودرو دارای امنیت بالا، ساختار عالی، عمر طولانی، مصرف انرژی کمتر و…. است. این لامپ ها در کاسه چراغ های جلو و یا نور افکن های سپر قرار می گیرند. این خصوصیات موجب شده تا گزینه ای بسیار مناسب برای خودروهای اسپرت امروزی باشد.

قاب کیلومتر اسپرت

یکی دیگر از محصولات بسیار جذاب اسپرت برای خودرو قاب کیلومتر است. کیفیت بالای این محصولات می تواند بر لذت رانندگی و زیبا شدن مجموعه داشبورد بیافزاید. قاب کیلومتر اسپرت و سه بعدی با بهترین کیفیت و استفاده از متریال درجه یک توانسته رضایت خاطر خریداران اینگونه لوازم اسپرت و دیزاین داخلی خودرو را کسب نماید. این محصولات در دو مدل ساده و نورانی تولید می گردند.

انواع‌ جلو پنجره خودرو

جلو پنجره (Front Grille) یکی از انواع لوازم یدکی و جانبی خودرو به شمار می آید. شکل ظاهری، ابعاد، اندازه و جنس مواد اولیه این محصولات با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما به طور کلی، قطعاتی مشبک و به حالت مستطیل شکل و کشیده هستند که از جنس فلز یا پلاستیک مقاوم ساخته می شوند. در یک تقسیم بندی کلی، انواع این محصول شامل موارد زیر می شود؛

  • جلو پنجره شرکتی – این مدل به عنوان طراحی اولیه سازنده خودرو شناخته شده و توسط کمپانی سازنده روی بدنه خودرو نصب می گردد.
  • جلو پنجره هوشمند – این مدل شبکه و منفذ ندارد و بیشتر در خودروهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • جلو پنجره اسپورت – این مدل‌ های اسپورت برای خنک کردن بیشتر موتور، دارای شبکه ‌های کمتری بوده و تقریبا توری شکل هستند.
خرید چراغ جلو و عقب انواع خودرو ایرانی و خارجی

خرید چراغ جلو و عقب انواع خودرو ایرانی و خارجی

دیدگاهتان را بنویسید